AnnonsPPC annonsering

Vad är CTR på "Yandex. Direct"? Index CTR CTR

De säger att reklam - det är en mycket lönsam verksamhet. Men många nybörjare argumentera med det. Sin reklambudget smälter inför våra ögon, stöta i en underlig figur: CTR. Det visar sig att den viktigaste faktorn som ingår i beräkningen algoritm CPC. Låt oss försöka förstå vad CTR "Yandex. Direkt" och hur man gör vänner med honom. Emissionen, enligt experter, global. Att förstå denna faktor kommer att spara mycket pengar på en reklamkampanj och mer pengar.

Några ord om "Yandex. Direkt"

Internet - är det mest populära plattform för att marknadsföra din produkt eller tjänst. Den använder en mängd olika företag, vars verksamhet är begränsad till att organisera samverkan mellan dem som vill informera sig om och webmasters är att människor som uppger sin egen webbplats för annonser.

De största möjligheterna i den här branschen i sökmotorerna. Det är företag som sysslar med att skapa specialiserad mjukvara. Du är ständigt inför dem när vi letar efter någon information.

"Yandex. Direct" är en av de mest populära reklam företag i ryskspråkiga Internet. Den är organiserad på grundval av företaget som skapade eponymous sökmotorn. "Yandex. Direct" ger annonsörer och webbplatsägare (webmasters). Först spendera pengar på något att ge sig till känna, den senare får en liten del av dem för att ge sina egna webbplatser.

Servis, deras bindning till varandra, naturligtvis, styr processen. Han måste ständigt upprätthålla en balans mellan annonsen och klicka på den. Annars kommer det att gå vidare och annonsörer och webmasters. Och besökare känner att hans tjänster inte är kvalitativa nog och gå till en annan sökmotor. Internet - en mycket konkurrensutsatt område. Nu när du förstår vad ämnet för diskussion förklaras, kan du gå till pudelns kärna. Så, vad är CTR "Yandex. Direct"?

regler

Det är underförstått att de inblandade i reklam, en hel del. De använder samma nyckelfraser konkurrerar därför med varandra. Och som en domare agerar "Yandex. Direct". Utbildning, som anordnades av företaget ger en del information om det, men inte tillräckligt.

Syftet med "Yandex" - tjäna tillgångar. Det skapar regler som gör det möjligt att varje annonsör att ta så mycket som möjligt. Till exempel kan priset en klick i "Yandex. Direct" skiljer sig från liknande annonser. "Domare" inte titta på hur mycket du är villig att betala, och en översyn av konsumenten. Det är viktigare att människor som korsar annonsen.

Om du förstår detta, sedan räkna ut vad CTR i "Yandex. Direkt" och hur det påverkar budgeten, kommer det att bli lättare. Återigen har företaget ingen roll hur mycket pengar du är villig att ge det, om annonserna skapas fult eller inte allmänhetens intresse. Det syftar till att få från varje lite mer, i den meningen att dess verksamhet.

Vad är CTR i "Yandex. Direkt"

I teknisk support beskrivs detta koncept är ganska överkomligt. CTR (klickfrekvens) är en indikator på CTR banner eller annons. Beräkningsformeln inkluderar två indikatorer: antalet omvandlingar och visningar. CTR - det är privat mellan dem. Det vill säga att få det, måste du klick dividerat med intryck. Men inte alla så enkelt.

Först av allt, "Yandex" inte omedelbart överväga denna siffra. När man beslutar vilka annonser fokuserar han först på den förväntade CTR. Och som "Yandex" tar emot data - ingen egentligen förstår. Samma teknisk support förklarade som fokuserar på den genomsnittliga prestandan av liknande reklamkampanjer, med hänsyn till karma på webbplatsen (om den finns).

Real CTR börjar övervägas först efter ett visst antal visningar. Till exempel bör de har varit i 2016 vara minst 400. Kostnaden per klick i "Yandex. Direkt" beror på denna indikator. Ju mindre, desto dyrare kommer annons.

reklam enheter sorteringslogik

Låt oss titta på ett exempel som visar hur CTR hastighet - CTR. Du och jag är två av annonsören. Man är villig att betala 20 rubel. för varje kund handling, den andra tycker synd om dessa medel. Han sade att priset på 10 p.

Deras kampanjer gå en stund. Som ett resultat har "Yandex" sett de första hundra intryck fick 5 klick. Hans CTR - 5%. Den andra annonsör tillbringade sin kampanj mycket bättre. Han för samma hundra intryck fick CTR - 15%. Bra gjort!

Och det samtidigt tjänade Yandex? Från den första: 20X5 = 100R. Den andra: 10x15 = 150r. Vem är det lönsamt? Det är uppenbart för vem som helst, eftersom annonserna visar samma tid. Men med en mer ekonomiskt, men flitig annonsör "Yandex" får mer. Så, chef för att lura sig själva kommer inte ge detta arbetsnarkoman prioritet. Och som en bonus - en lägre kostnad per klick.

Det påverkar bara CTR budget?

Annonsörer försöker hela tiden anpassa sig till den "Yandex. Direct". Utbildning för dem som vill starta eget företag förbättras. För att uppnå ett resultat, och inte att bränna, måste du vara intresserad av nya produkter, studera av andras erfarenheter. Till exempel, för en tid sedan blev det klart att "Yandex" har reagerat på hela kampanjen, och inte på en separat banner. Den analyserar hur minutiöst expert samlat sökord, eftersom de används när du skapar annonser.

Dessutom, "Yandex" samlar in information om varje domännamn. Om det är ofördelaktigt, vi talar om 'karma plats. " Det påverkar sökresultaten därför höjer priset på en klick. Lär specifikt om det finns något negativt om din webbplats, kan du bara experimentell väg. Du måste skapa två identiska annonser, vilket leder till en annan adress. För priset, kommer den föreslagna tjänsten se vad han hade bättre attityd.

Hur man kan öka CTR?

Specialister har en hel del synpunkter på denna fråga. De flesta av dem är benägen att tro att man ska arbeta igenom annonsen. För att starta samla alla möjliga ledtrådar. Deras kvalitet "Yandex" måste analysera när du ska kontrollera din kampanj. Ju bättre sökorden, desto lägre pris. Detta experter har funnit i praktiken.

Andra plats för att förbättra CTR tar själva annonsen. De nyckelbegrepp för att vara titeln och text. Det skall anges när du skapar en kampanj. "Yandex" förstår detta tecken som en önskan att annonsera på den exakta förekomsten av ordet. Detta eliminerar extra, icke-mål intryck. Därför är det inte minskar CTR.

stoppord

Det finns en servicefunktion som gör att du inte visa annonser på vissa frågor. De kallas "stoppord". Till exempel, du vill annonsera rockar. Naturligtvis måste alla förfrågningar på ordet beräkna och anta. När du har sökordsfraser, läs dem noga. Det är noga med att vara en "sill under päls" och mycket mer. En sådan begäran om de inte är förbjudna, kommer att minska vår värdering, udorozhat hela kampanjen. Det vill säga, när du skapar reklam är viktigast att träna nyckelfraser.

publik val

Också en viktig punkt. "Yandex" har fokuserat på nyckelfraser. Men inte alla som skriver förfrågningar har pengar eller förmåga att köpa varor eller beställa tjänster. Denna del av publiken ska klippas bort. För den här platsen där i ålder, geografiska läge. Du behöver inte människor från Magadan såg en annons om försäljning av blommor i Jalta? De kommer inte att spendera ett öre på dem, möjligheten att dessa människor inte har. Eftersom det bör återigen titta närmare på vem du erbjuda dina tjänster. Gör ett porträtt av en trolig köpare till det och guidade. Sedan "Yandex" kommer att ge dig en stor CTR, men själva kampanjen - en allvarlig inkomst. Lycka till!

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 sv.delachieve.com. Theme powered by WordPress.